Take a fresh look at your lifestyle.

زیربنای موفقیت در هر کسب و کار

برای موفقیت در کسب و کار چه باورهایی را باید در خود نهادینه کنیم؟

تصور کنید در سال‌های پاياني عمرتان هستید و در حال مرور افکار و گذشته‌تان هستيد. تمام مراحل زندگي همانند يك خواب و خيال در حال گذر است! یک فیلم چند دقیقه‌ای رنگی که به سرعت زندگی‌تان را به شما یادآوری می‌کند. دوست داريد اين فيلم به چه صورت باشد؟


دوست داريد نقش اول آن فيلم به چه صورت زندگی کرده باشد؟ دوست داريد ديگران از ديدن اين فيلم چه حسي در آنها برانگیخته شود؟ دوست داريد شما را همچون یک قهرمان در صحنه زندگي ببينند يا اينكه مثل شخصي كه مجبور است از صبح تا شب فقط در پي‌ اطاعت اوامر ديگران و رساندن دیگران به خواسته‌هایشان هست، دیده شوید؟ مهمتر از همه این‌که حس و حال خودتان در این شرایط به چه صورت خواهد بود؟

جواب اين پرسش‌ها در هر مقطعي از زندگي‌تان که باشید مي‌تواند شما را به سمت و سويي هدايت كند كه در پايان دوران‌کاری با مرور آن به وجدآمده و يا به خود بگوييد اي كاش و … . پس بهتر است با خود صادق بوده و يك بار هم که شده جايگاه فعلي‌ را بررسي و نيازها و علاقمندي‌هايمان را بررسی کرده و مسير آرمانی‌مان را مشخص کنیم.

واژه اي که در طول دوران زندگی‌مان زياد شنیده و دیده خواهد شد، مفهومي تحت عنوان كسب و كار است. تعاریف متفاوتی از کسب و کار وجود دارد. در جایی به معنای خرید و فروش و تجارت، در جایی دیگر به فعالیت درآوردن پول و تجارتی که از آن پول حاصل شود. ولی بطور ساده فعالیت‌هایی که تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش و کسب سود، در بر‌می‌گیرد. شاید این امورات قبلا تنها توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها به انجام می‌رسید ولی امروزه به لطف تکنولوژی و فناوری هر کس می‌تواند از هر مکان و در هر زمانی کالا یا خدمات خود را ارایه کند. به عبارتی می‌توان به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات امورات مربوط به کسب و کار را با هوشمندی به انجام رساند. موضوعی که در این سایت آن را پیگیری خواهیم کرد.

تمام زندگي كسب و كار نيست بلکه بخشي از زندگي است ولي اگر كسي بتواند اين بخش از زندگي را به خوبي مديريت و هدايت کرده و موفق شود، مي‌تواند به راحتي آن را به ساير بخش‌هاي زندگيش تسري دهد.

برای راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار مقالات و اطلاعات بسیار زیادی منتشر شده و علاقه‌مندان زیادی نیز وجود دارد انسان‌ها با سطوح دانش مختلف هر کدام سعی کرده تا دیدگاه‌ها و نقطه نظراتشان را به دیگران منتقل کنند. از این منظر بعضی از افراد راهکارها را استفاده و نتیجه مورد نظر را گرفته ولی بعضی دیگر با وجود انجام روش‌های مطروحه به نتیجه مورد نظر دست نمي‌يابند. معمولا همواره تاکید می‌شود راهی که طی شده را نیز شما بپیمایید، موفق خواهید شد. ولی آیا همیشه چنین خواهد شد؟ آیا صرفا با انجام فعالیت‌هایی که دیگران طی کردند می‌توان به تمام دستاوردهای اعلان شده دست یافت؟ آیا تمام اطلاعات در اختیار دیگران قرار می‌گیرد؟

آنچه مسلم است احتمال دارد با طی کردن مسیر پیموده شده توسط دیگران به آن دستاورها دست نیابیم. مهمترین موضوعی که قرار است در این مقاله به آن پرداخته شود اینست که صرفا طی مسیر به طرق گفته‌شده کافی نیست. شاید مسایل مطروحه لازم باشد ولی از کفایت لازم برخوردار نیستند.

به نظر من، علاوه بر موارد مطروحه باید به مواردی که در ذهن شخص نيز می‌گذرد توجه خاص داشت. مهم این است که علاوه بر فعالیت به آنچه در ذهن نیز می‌گذرد توجه داشت. تنها اینکه چه گفته می شود و چه عملی انجام باید داد کافی نیست. بلکه باید شرایط فکری و ذهنی مورد نیاز را نیز با عمل تلفیق کرد. به‌طور خلاصه برای دستیابی به اهداف و برنامه ها باید تکنولوژی فکر را نیز به خدمت گرفت و از آن برای دستیابی به اهداف استفاده کرد.

در این سایت با به خدمت در آوردن تکنولوژی اطلاعات و تکنولوژی فکر باعث سهولت و راحتی انجام فعالیت‌ها و امورات‌شده و هوشمندی را با کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات به کسب و کار وارد کرده تا بتوان فعالیت‌ها را علاوه بر سادگی و راحتی از هر مکان و در هر زمان مدیریت کرد. با بکارگیری تکنولوژی و خلاقیت امورات به سادگی پیش خواهد رفت و این را می‌توان از هوش کیهانی که در وجود تک تک انسانها به ودیعه نهاده شده، استفاده کرد.

زمانی که کاری به دشواری و به سختی در جریان هست باید بررسی شود که چیزی بصورت اشتباه در فکرمان وجود دارد و با بررسی لایه لایه‌های فکری، علت مشکلات، کمبودها و نگرانی‌ها را در باورها، نگرش‌ها و ارزش‌ها کنکاش کرده تا بتوان با برطرف‌کردن موانع به خواسته موردنظر رسید. تا این مسایل در ناخودآگاه‌ شخص مرتفع نشود نمی‌توان امورات را به سادگی پیش برد و دستیابی به نتایج مورد نظر با زحمت و تلاش فراوان همراه خواهد شد.

پس تاکید بر ایجاد باورهای صحیح کاری است و در صورت لزوم اصلاح آنهاست. باید با تمام وجود باور کنیم که رسیدن به دستاوردها و کسب و کار عالی شخصی، حق هر انساني است و در صورت ایجاد باورهای صحیح و قدم نهادن در مسیر آنها، دستیابی به آنها دور از ذهن نخواهد بود.در مقالات آتی بیشتر به این مسئله خواهیم پراخت.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.